Vanilla oatmeal ♥

Havregrøten er uten tvil dagens høydepunkt for tida! Med engang jeg våkner tenker jeg at nå er det bare å få morgencardioen gjort, så venter en stooor porsjon med havregrøt, hihi 😀 En søt og mettende start på dagen!

Jeg har aldri likt havregrøt med vann, syns rett og slett det har smakt helt rart. Men det kan ha noe med at jeg har lagd den i mikroovnen.. Da syns jeg det får en “vannete” og rar smak. Nå har jeg derimot funnet en fremgangsmåte som gir deg en silkemyk og fluffy havegrøt med deilig vaniljesmak. Mmm! ♥

SONY DSC

Ingrendienser:

  • 60 g havregryn
  • 100 g eggehviter
  • 10-20 g vaniljeprotein
  • Sukrin gold
  • Kanel
  • En klype salt

Den glutenfrie varianten av havregryn kommer bare som store, så disse tar jeg en kjapp runde med stavmikseren så det blir en blanding av mel og gryn.
Begynn med å koke opp havregryn med passelig mengde vann. Når blandingen begynner å tykne tilsetter du 1-2 ts sukrin gold og kanel – masse kanel 😀 Tilsett så vaniljeproteinet. Jeg bruker “Whey Creamy Cocktail” fra Trec Nutrition, gir en utrolig god og fyldig smak! Fåes kjøpt hos Nordic Power her 🙂

Deretter blander du inn eggehvitene. Begynn å visp med engang så de ikke skiller seg. Snart vil du se at grøten fluffer seg opp til dobbel størrelse, jummy! Å tilsette er par eggehviter i grøten hjalp utrolig på metthetsfølelsen, så det anbefales. I tillegg til at du får en creamy konsistens 🙂 Voila – perfekt vaniljegrøt!

SONY DSC

Til slutt må jeg tipse dere om en siiiinnsyk god te med smak av jordbær og mango!

SONY DSC

Om noen timer står trening med Livi for tur, før litt jobb på City Gym 🙂 Ønsker alle en fin dag!

10631960_767774173285702_1343877676_n

Advertisements

6 thoughts on “Vanilla oatmeal ♥

    • Så bra du likte tipset! Det er kjeempe godt med fluffy grøt 😀

      Nå som det nærmer seg konkurranse har jeg endret endel på dietten ja, med ny coach. Så en litt annen makrofordeling 🙂 Men jeg kommer til å spise mye av det samme som på biorytmedietten etter konkurransen – litt mer variert 😀

  1. Ny coach?? 🙂 hva er grunnen til det så tett opp mot konkurranse? 🙂
    Hvordan liker du denne spisemåten i forhold til biorytme? 🙂

  2. Pingback: Tre enkle frokoster med havregryn ♥ | Oda Vår Arnesen

  3. Pingback: Peanutbutter pancakes | Oda Vår Arnesen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s