The perfect girlsnight

Selvom jeg og Livi bor sammen er det ikke så ofte vi er hjemme sammen på kveldene, så derfor var det på plass med en jentekveld i går! Jentekvelder forbinder man ofte med film, kosemat og godis. Så hva gjør man på en kosekveld når man er på diett? Jo, man lager minst like god og sunn mat 😀

Menyen for kvelden bestod av søtpotetchips, kylling og avokado til kveldsmat, og sjokoladefluff og frukt til dessert. Jummy!

SONY DSCSONY DSC

Søtpotetchips er så siiinnsykt godt og veldig raskt å tilberede. Kutt opp 200 g søtpotet i tynne skiver eller med ostehøvel hvis du ønsker de ekstra tynne og crispy – veldig gode når de er litt myke i midten også. Fordel utover et bakepapirkledd stekebrett og krydre med valgfritt krydder. Jeg krydrer halvparten av potetene med kanel og halvparten med salt og pepper. Stek på 170 grader til de er gyldne i kantene.

SONY DSC

I det siste har jeg jo begynt med morgencardio, noe jeg skal ha hver morgen fremover nå og allerede ser jeg stor forskjell på insulinbehovet. Å begynne dagen med å gå i 30-40 minutter gjør at jeg trenger mindre insulin til alle dagens måltid, og når jeg i tillegg trener styrke senere på dagen fører dette til enda lavere insulinbehov. Og ingenting er jo bedre enn det! Også er det utrolig deilig å starte dagen med frisk luft og vårsol ✿

IMG_9335

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s